Michael Thonet (1796-1871) i jego pięcioro dzieci, byli najlepszymi producentami mebli w epoce przemysłowej. Gdy został zaproszony do opracowania patentu w Austrii przez kanclerza Metternicha, który widział jego produkty na wystawie zorganizowanej przez stowarzyszenie przyjaciół sztuki w Koblencji, w 1842 roku opuścił Boppard, by osiedlić się w Wiedniu, gdzie w 1853 roku założył firmę „Gebrüder Thonet”, angażując swoich pięciu synów.
W stolicy Habsburgów Michael Thonet porzucił bardziej tradycyjną technikę klejonego drewna lamelowego na rzecz przemysłowego chemiczno-mechanicznego procesu gięcia parowego. Ta innowacja sprawiła, że zaczął produkować drewniane meble, prezentując kolekcję eleganckich, ale praktycznych projektów, które można wytwarzać na większą skalę. Natychmiast poparł to siecią dystrybucji i sprzedaży, która była w stanie przeniknąć każdy rynek.
W tym czasie zadebiutowały produkty takie jak krzesło Nr 1 zaprojektowane dla słynnego wiedeńskiego Palais Schwarzenberg, zdobywając sławę jako „typowe” krzesło Thonet, z którego zaprojektowano wiele innych modeli, aż do klasycznego krzesła Nr 14. Wykorzystanie przez firmę wysokich technologii i technik produkcji, a także powszechna sława i rosnąca reputacja, zachęciły najważniejszych wiedeńskich architektów do projektowania nowych produktów. Otto Wagner zlecił wyposażenie Post Sparkasse. Adolf Loos zaprojektował krzesło do Café Museum w 1895 roku, pisząc: „Kiedy byłem w Ameryce, zdałem sobie sprawę, że krzesło Thonet jest najbardziej nowoczesnym fotelem”. W 1911 roku katalog Gebrüder Thonet oferował już 980 różnych modeli.
Pod koniec drugiej wojny światowej niezależne zakłady produkcyjne powstały w różnych krajach i przekształciły się w odrębne przedsiębiorstwa. W Austrii, na rodzimym rynku Gebrüder Thonet, firma została odbudowana przez potomków Michaela Thoneta, w tym jego prawnuka Fritza Jakoba Thoneta, a także dzieci Fritza Jakoba, Evamarie Thoneta i Richarda Thoneta. Po wojnie musieli zacząć od zera, mając jedynie niewiele więcej niż doświadczenie i pasję do mebli. Wznowili działalność w jednym z byłych magazynów Gebrüder Thonet w Wiedniu. Od 1948 r. wynajmowali zakład produkcyjny w Rohrau w Steiermark, by później zbudować własny w Friedberg w 1962 r. W 1976 r. austriacka firma zmieniła nazwę z Gebrüder Thonet na obecną nazwę Gebrüder Thonet Vienna.
Niedawno Gebrüder Thonet Vienna GmbH (GTV) opracował edycje, które stanowią udane połączenie tradycyjnego i nowoczesnego, ciągłości i odnowy, z nowym programem produkcyjnym, który rozpoczyna się od ponownej edycji serii klasyków Gebrüder Thonet. Jednocześnie GTV oznacza nowoczesne wyposażenie. Zaawansowane techniki produkcji są stosowane do innowacyjnych projektów i zastosowań materiałów, w celu stworzenia bardzo poszukiwanych, uniwersalnych elementów wyposażenia. Naprawdę oryginalne, nowoczesne rozwiązania, które idealnie integrują się z bardziej klasycznymi produktami swojego katalogu, teraz przerobione.
Modele takie jak krzesło nr 14, z których ponad 50 milionów zostało wyprodukowane w latach 1850–1930, przeszły do historii ze względu na ich uniwersalny projekt i jakość produkcji, a mimo to nadal ekscytują i przyciągają nowe pokolenia. GTV zawsze udaje się znaleźć idealne połączenie tradycji i innowacji, wspierane przez ciągłe badania nad nowymi, przejrzystymi oraz wszechstronnymi projektami.
Namacalna i nienamacalna wartość kolekcji GTV wyraża się w marce Wiener GTV Design, wygrawerowanej na monecie osadzonej w strukturze każdego pojedynczego elementu: cenny szczegół, który potwierdza autentyczność, oryginalność i jakość w stabilnej równowadze między produkcją a wysokim poziomem rzemiosła. Inspiracją dla tego wyjątkowego detalu była moneta z wizerunkiem marki, która historycznie wydawana była wewnętrznie w zakładach produkcyjnych Thonet w całej Europie.
zapraszamy na stronę producenta a później prosimy o kontakt z nami
http://www.gebruederthonetvienna.com/products/?lang=en
Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.